استرالیا ، کشور و قاره ای است که توسط اقیانوس هند و اقیانوس آرام احاطه شده است. شهرهای اصلی آن - سیدنی، بریزبن، ملبورن، پرت، آدلاید - ساحلی هستند. پایتخت آن، کانبرا، در مرکز آن قرار دارد. این کشور به خاطر سالن معروف اپرای سیدنی ، دیواره بزرگ مرجانی، مناطق بیابانی فراوان به نام Outback شناخته می شود . Outback در اصطلاح عامیانه به مناطقی از قاره استرالیا که خشک و دور از مراکز شهری است گفته می‌شود و در کل به مناطق دور افتاده و بیابانی درون سرزمینی استرالیا که خالی از سکنه است اطلاق می‌شود.  استرالیا دارای گونه های حیوانات منحصر به فرد مانند کانگورو و پلاتایپوس ها است. «دیواره بزرگ مرجانی» از جاذبه‌های گردشگری استرالیاست و یکی از نمادهای کوئینزلند به شمار می‌آید. شهرهای تانزویل، کَنز و مکای از شهرهایی هستند که برای دیدن صخره‌های مرجانی مورد استفاده گردشگران قرار می‌گیرند. این مجموعه بزرگ، شامل بیش از سه هزار صخره و نهصد جزیره مختلف است که به صورت نواری در در دریای مرجانی در شرق ایالت کوئینزلند کشیده شده و در مجموع بیش از سیصد هزار کیلومتر گستردگی و ۲۶۰۰ کیلومتر طول دارند. بیشتر مساحت این مجموعه در قالب یک پارک ملی دریایی از سوی دولت استرالیا حفاظت شده‌است. کرایه ماشین در این کشور بسیار آسان و مقرون به صرفه است.

در استرالیا رانندگی از سمت چپ است و سبقت گرفتن از سمت چپ غیرمجاز بوده و جرائم سنگین همراه دارد. سبقت گرفتن زمانی که خط جاده ممتد است غیر مجاز است. 

توجه کنید که پمپ های بنزین معمولاٌ شبها و یکشنبه ها تعطیل است. تلفنهای همراه ممکن است در بعضی از نقاط به درستی کار نکنند . اگر قصد سفر به نقاط بیابانی دارید حتماٌ برنامه سفر خود را به دوستان یا مسئولین هتل محل اقامت خود اطلاع دهید و یک مسیر یاب خوب همراه داشته باشید. در صورت خرابی ماشین هرگز از آن پیاده نشوید یا از آن دورنشوید. هنگام ورود به میادین حتماٌ مسیر خود را از قبل انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که حق تقدم عبور با ماشینهایی است که در میدان هستند. 

در شهرهای ملبورن ، سیدنی و آدلاید سیستم تراموا (قطار شهری روی زمین) وجود دارد. به تابلوهای هشدار دهنده توجه کنید. حق تقدم عبور همیشه با تراموا است. در تقاطع ها خطوط راهنمای حرکت وجود دارد که پیروی از آنها باعث کم شدن خطر مواجهه با تراموا میگردد. 

در جاده ها مراقب عبور حیوانات باشید. در صورتیکه با یک حیوان پستاندار برخورد کنید قانوناٌ موظف هستید که توقف کرده و بررسی کنید که حیوان یا نوزادی همراه مادر آسیب ندیده باشد. در این صورت با پلیس تماس بگیرید. 

توجه داشته باشید که فاصله شهر های بزرگ با یکدیگر در استرالیا بسیار زیاد است . به عنوان مثال ملبورن تا سیدنی 860 کیلومتر   وآدلاید تا  پرت  2695 کیلومتر است. با استفاده از خدمات اجاره خودرو میتوانید یک سفر به یاد ماندی را در این کشور تجربه کنید.